.

 ای پیامبر رحمت!

چرا اینقدر از علی می گویید؟

مگر علی با ما چه فرقی می کند؟ او هم انسانی است مثل ما!، مثل ما غذا می خورد، مثل ما راه می رود و مثل ما زندگی می کند.

واقعا می خواهید بدانید؟

بله، می خواهیم بدانیم.

پس یک سوال از شما می کنم؛

کدامیک از شما دوست دارد تکیه گاه من باشد؟

من پیامبر.

نه من می خواهم.

ساکت شید من می خواهم تکیه گاه پیامبر باشم.

...

آرام باشید، نزاع نکنید.

یک سوال دیگر؛ کدامیک می خواهید پرچم توحید به دست او داده شود.

من. نه من. نه من می خواهم. به خدا قسم برای همین یک دانه فضیلت حاضرم همه ی شما را با شمشیرم سر ببرم، من می خواهم ای رسول خدا.

...

کدامیک دوست دارید ساقی حوض کوثر باشد؟

(باز هم همهمه و نزاع)

شما برای اینکه یکی از این فضائل را داشته باشید به جان همدیگر افتاده اید و حاضرید برای بدست آوردن آن جان یکدیگر را بگیرید. در حالیکه علی همه ی این فضائل را دارد و این تازه قسمت کوچکی از فضائل اوست.*

 

آنگاه پیامبر خدا صلی الله علیه وآله فرمود:

« درباره علی، پنج چیز به من داده شده که از دنیا و هرآنچه در آن است، برایم دوست داشتنی تر است:

     نخستْ آن که در پیشگاه خدای عزوجل تا پایان یافتن حسابرسی تکیه ‏گاهم است.

      دوم آن که پرچم حمد (درفش ستایش) به دست اوست و آدم‏ علیه السلام و بنی آدم، زیر پرچم اویند.

      سوم آن که در انتهای حوضم است و هرکس از امّتم را که بشناسد، آب خواهد داد.

      چهارم آن که پوشاننده بدنم و تسلیم‏ کننده من به پروردگارم خواهد بود.

     پنجم آن که نمی‏ ترسم پس از پاکی، بدکار گردد و بعد از ایمان آوردن، کافر شود.» [1]


[1] فضائل الصحابة:1127:661:2، ذخائر العقبی:155. (این منابع از منابع اهل سنت است.)



نوشته شده در تاريخ 26 / 6 / 1391برچسب:فضیلتی از مولا,فضایل امام علی,, توسط حسین مقدم

 

 

فاطمه (سلام الله علیها) یكى از افراد كِساء [منظور از كِساء، اجتماع رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و على (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) و حسن و حسین (علیهم السلام) در زیر یك عبا است كه در این هنگام جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر (33 احزاب) را در شأن پنج تن (علیه السلام) آورد: «قطعاً خداوند مى خواهد هرگونه پلیدى را از شما خاندان دور سازد، و شما را پاك و پاكیزه نماید».] و مُباهِله [منظور از مباهله، دعا و نفرین با علماى مسیحى است، تا خداوند هر كه را كه باطل است مشمول عذابش قرار دهد، این مطلب در آیه 61 آل عمران آمده است (مترجم).] و كسى بود كه در سخت ترین زمان در راه خدا هجرت نمود، و از كسانى بود كه در شأن آنها آیه ى تطهیر (33 احزاب) نازل شد، و جبرئیل افتخار كرد كه از جمله آنها باشد، و خداوند به پاكى و صدق آنها گواهى داد، او مادر ائمّه (علیه السلام) و یادگار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است كه نسل پیامبر (صلی الله علیه و آله) تا روز قیامت، از او باقى مى ماند، او سرور زنان دو جهان از آغاز و انجام است، او در گفتار و سخن، شبیه ترین انسان ها به پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود، اخلاق و شیوه ى زندگى او، از اخلاق و شیوه ى زندگى رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حكایت مى كرد، و راه رفتنش بسان راه رفتن پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود، و هرگاه او بر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) وارد مى شد، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از او استقبال گرمى مى كرد، و دست هایش را مى بوسید و در جاى خود او را مى نشانید، و وقتى كه پیامبر (صلی الله علیه و آله) بر فاطمه (سلام الله علیها) وارد مى شد، فاطمه بر مى خاست و از پیامبر (صلی الله علیه و آله) استقبال گرم مى كرد و دستش را مى بوسید، پیامبر (صلی الله علیه و آله) بسیار فاطمه (سلام الله علیها) را مى بوسید، و هر زمان مشتاق بوى بهشت مى شد، او را مى بوئید و مى فرمود:

«فاطمه، پاره ى تن من است، كسى كه او را شاد كند مرا شاد نموده است، و كسى كه به ا و بدى كند به من بدى كرده است».

بقیه متن در ادامه مطلب

 

 

 





ادامه مطلب

برچسب‌ها:
گوشه اى از فضائل حضرت زهرا(سلام الله علیها), فضایل اهل بیت, کرامات اهل بیت, حضرت علی, حضرت زهرا, امام حسین, امام حسن, پیامبر اکرم, امام زمان,
نوشته شده در تاريخ 9 / 6 / 1391 توسط حسین مقدم

 

فاطمه زهرا (س) دختر پيامبر اكرم ، سيماى پرفروغ ايمان ، نمونه روشن تقوا و اسوه تمام ‏عيار زن مسلمان است.
در فضيلت آن بانوى بزرگوار نويسندگان مذاهب اسلامى روايت ها آورده اند كه هر يك بيانگر گوشه ‏اى از عظمت روحى آن نور مبين و گوهر ثمين است. مسلمانان نيك‏ نهاد عموما و شيعيان شيفته‏ جان خصوصا عشق محمد و آل محمد را پيوسته در سويداى دل نهفته داشته ‏اند.
در طول قرون با دل و جان به خاندان رسالت عشق ورزيده و جلوه‏ هاى اين مهرورزى را با خامه اخلاص رقم زده ‏اند.

از جمله عالم نامور شيعه حسين بن على بن محمد بن احمد الخزاعى در تفسير روض الجنان و روح الجنان فى تفسير القرآن علاوه بر مطالب متنوع لغوى ، فقهى ، كلامى ، ادبى در فضيلت‏ خاتون دو جهان حضرت صديقه كبرى روايت ها آورده است ، همچنين ذكر و نقل روايت از امامان «امام على ، امام حسن ، امام حسين ، على ‏بن الحسين ، ابوجعفر محمدبن على ، جعفربن محمد الصادق ، على ‏بن موسى الرضا عليهم ‏السلام‏» (1) در تفسير گرانقدر كشف الاسرار و عدة الابرار بيانگر علاقه و گرايش ابوالفضل رشيدالدين ميبدى به آن انوار پاك است. در اين جا براى نشان دادن هم ‏آوايى مفسران شيعى و سنى در ذكر مناقب و فضايل حضرت فاطمه ، به عنوان نمونه شواهدى از دو تفسير فوق ارائه مى ‏گردد.

بقیه مطالب در ادامه مطلب





ادامه مطلب

برچسب‌ها:
پرتوى از فضايل حضرت زهرا(س)در تفسير روض‏ الجنان, فضایل اهل بیت, کرامات اهل بیت, حضرت علی, حضرت زهرا, امام حسین, امام حسن, پیامبر اکرم, امام زمان,
نوشته شده در تاريخ 9 / 6 / 1391 توسط حسین مقدم

 www.Iranvij.ir<br />| گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

اي سروان من در مقام ثنا و ستايش شما توان آن را ندارم كه فضائلتان را به شماره آورم و در مدحتان به عمق عظمت شما نمي رسم. (فرازي از زيارت جامعه كبيره)

 اميرالمومنين (ع) مظهر العجائب و معجزه بزرگ الهي است كه عقلها در شناخت وجوه وجود  مقدس حيرانند و دوست و دشمن مديحه سراي حضرتش مي باشند.

 ابن ابي الحديد دانشمند سني مذهب و شارح نهج البلاغه در توصيف اميرالمؤمنين مي نويسد: چه گويم درباره مردي كه حتي دشمنان و ستيزگران با او هم سر به آستان فضائلش فرود آوردند و انكار مناقب و كتمان فضائل او را تاب نياوردند

بقیه مطالب در ادامه مطلب

 





ادامه مطلب

برچسب‌ها:
پرتوي از فضائل اميرالمومنين عليه السلام-جواد محدثي, فضایل اهل بیت, کرامات اهل بیت, حضرت علی, حضرت زهرا, امام حسین, امام حسن, پیامبر اکرم, امام زمان,
نوشته شده در تاريخ 9 / 6 / 1391 توسط حسین مقدم

 چندی از کرامات امام زمان (عج)

 

 

در آخرالزمان هر چند مردم براى روى كارآمدن دولتى قدرتمند و در عين حال پشتيبان ستمديدگان، لحظه شمارى مى‏كنند، ولى به بسيارى از دولت‏هايى كه روى كار مى‏آيند، خوش‏بين نيستند و سخن هر حزب و گروهى را نمى‏پذيرند و اصولاً كسى را قادر نمى‏دانند كه بتواند نظم را به جامعه جهانى بازگرداند و دنياى پرآشوب را سامان‏بخشد.
از اين رو، مدّعى بازگشت نظم به جامعه و گسترش امنيّت در جهان، بايد داراى توانى فوق توان ديگر انسان‏ها باشد و اثبات اين مطلب نياز به نشان دادن كرامات و كارهاى خارق العاده دارد و شايد براى اين است كه حضرت مهدى(عج) در آغاز ظهور، دست به يك سلسله كرامات و معجزات مى‏زند؛ به پرنده در حال پرواز اشاره مى‏كند و او فوراً فرودمى‏آيد و در دست حضرت قرار مى‏گيرد. چوب خشك را در زمين باير فرومى‏برد و آن چوب بى‏درنگ سبز مى‏شود و شاخ و برگ مى‏دهد.
با اين كارها به مردم ثابت مى‏شود كه سرو كار آنان با شخصيتى است كه آسمان و زمين به امر خداوند در اختيار و تحت فرمان اوست. اين كرامات نويدى براى مردمى است كه سال‏ها و بلكه قرن‏ها خود را زير فشار و قهر آسمان و زمين مى‏ديدند. مردمى كه از بالاى سر، مورد تهاجم هواپيماها و موشك‏ها قرار گرفته، ميليون‏ها قربانى داده‏اند و قدرتى را نمى‏يافتند كه مانع آن همه تجاوزات گردد؛ ولى اينك خود را در برابر شخصيتى مى‏بينند كه آسمان و زمين و آن چه در آنهاست در اختيار اويند.
مردمى كه تا ديروز، چنان در قحطى به سر مى‏بردند كه حتى براى تهيه نيازهاى اوّليه زندگى، رنج‏ها و مشكلاتى را متحمّل مى‏شدند و در اثر خشكسالى و كمبود زراعت، در محاصره اقتصادى شديدى قرار گرفته بودند، امروز در برابر شخصيتى قرار گرفته‏اند كه با اشاره‏اى زمين را سبز و خرّم مى‏كند و آب و باران را جارى مى‏سازد.
مردمى كه دچار بيمارى‏هاى بى‏درمان شده‏اند، با كسى رو به رو مى‏شوند كه حتى بيمارى‏هاى غير قابل درمان را نيز علاج مى‏كند و مردگان را زندگى مى‏بخشد. اين‏ها معجزات و كراماتى هستند كه حكايت از توانايى، صداقت و حق بودن گفته‏هاى اين رهبر آسمانى دارد. كوتاه سخن آن كه جهانيان باور مى‏كنند كه اين نويد دهنده با هيچ يك از مدّعيان پيشين شباهتى ندارد و او همان رهايى بخش واقعى و ذخيره الهى و مهدى موعود است.
كرامات مهدى(عج) گاهى براى رزمندگانش روى مى‏دهد كه بر ايمانشان مى‏افزايد و اعتقادشان را استوارتر مى‏گرداند و گاه براى دشمنان و يا ترديد كنندگان است كه سبب ايمان و اعتقاد آنان به حضرت مى‏شود.
اينك به بخشى از آن معجزات و كرامات اشاره مى‏كنيم:

بقیه متن در ادامه مطلب





ادامه مطلب

برچسب‌ها:
کرامات امام زمان, سخن گفتن پرنده, جوشش آب و آذوقه از زمين, ,
نوشته شده در تاريخ 11 / 4 / 1391 توسط حسین مقدم

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تمامي حقوق مطالب براي .::پايگاه اهل البيت عليهم السلام::. . محفوظ مي باشد